“Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο”
Της συντάκτριας Παναγιώτας Παπαδοπούλου
Το θέατρο Φούρνος ανοίγει τις πόρτες του και μας υποδέχεται σε μια ξεχωριστή παράσταση του Τενεσί Ουίλιαμς, με τίτλο "Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο". Η πλοκή του έργου, του πολυβραβευμένου Αμερικανού θεατρικού συγγραφέα, διαδραματίζεται στη φιλική σκηνή του θεάτρου Φούρνος, παρουσιάζοντας στους θεατές πώς μια δυάδα ατόμων, ένας άνδρας και μια γυναίκα, εξαρτώνται το ένα από το άλλο. Πόσο μάλλον όταν ο ένας από τους δύο πάει να σπάσει τα δεσμά του δυαδικού κρίκου επιφέροντας ανατροπές καθώς επίσης και αλλαγές στις ζωές και των δύο ατόμων .Και αυτό φυσικά με το γεγονός ότι καθώς η γυναίκα προσπαθεί να διακόψει τις μεταξύ τους συναντήσεις, δημιουργεί ένα κύκλο "νικητή" και "ηττημένου" όπου το κάθε μέρος προσπαθεί να επιβληθεί στο άλλο σύμφωνα με τις δικές του συναισθηματικές ανάγκες.
Πρόκειται για μια πραγματικά πρωτότυπη παράσταση με δυνατές ερμηνείες και συναισθηματικά μοτίβα που θα καθηλώσει το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων, όσον αφορά στην εξέλιξη της υπόθεσης αλλά και την έκβαση των τελικών αλλαγών. Η παράσταση αντικατοπτρίζει σύγχρονα ζητήματα τα οποία δημιουργούνται μεταξύ των ανθρωπίνων σχέσεων προσεγγίζοντας τη φιλοσοφία του Τενεσί Ουίλιαμς σχετικά με το μοτίβο της απώλειας, μέσω των διακεκριμένων διαλόγων των ηθοποιών της. Παράλληλα, διεγείρει μία βασική σχέση: καθώς ο χρόνος περνάει κανείς δεν είναι βέβαιος για την εξέλιξη διαφόρων ζητημάτων στη ζωή... μέχρι να γίνει η "ανατροπή".
Συντελεστές:
Ο Θωμάς Βούλγαρης και η Δάφνη Σκρουμπέλου, υπό τη σκηνοθεσία του Γιάννη Νταλιάνη, δίνουν επί σκηνής τον καλύτερο τους εαυτό, προβάλλοντας τις εντάσεις μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας αλλά ταυτόχρονα και τις όμορφες αναμνήσεις του παρελθόντος ως συνδετικό σημείο μεταξύ των δύο αυτών ατόμων.
Ο Θωμάς Βούλγαρης στον ρόλο ενός εκπαιδευτικού με προβλήματα ομιλίας και έκφρασης ως το “δύο” του συνδετικού κρίκου, κάνει μεγάλες προσπάθειες να διατηρήσει τη σχέση που έχει δημιουργήσει με το “ένα”, τη Δάφνη Σκρουμπέλου. Η ερμηνεία του είναι εντυπωσιακή, καθώς ενσαρκώνει τον ρόλο του με επιτυχία στις εναλλαγές συναισθημάτων μεταξύ οξύτητας και ευαισθησίας, χρωματίζοντας το κείμενο με τον τόνο της φωνής του.
Από την άλλη πλευρά, η Δάφνη Σκρουμπέλου στον ρόλο μιας γυναίκας που δεν μπορεί να διαφύγει από τα προβλήματα της δικής της πραγματικότητας, διατηρεί αντίθετη άποψη από εκείνη του πληγωμένου άνδρα. Η ηθοποιός μέσω έντονης εκφραστικότητας και με μεγαλύτερη ένταση, επιδιώκει την απομάκρυνσή της από αυτή τη σχέση για τη δική της σωτηρία, γεγονός που δεν επιτυγχάνει στο τέλος. Οι διάλογοι μεταξύ τους κλιμακώνονται με αντιθέσεις και συναισθηματικότητα, δείχνοντας τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν και οι δύο πλευρές στο να πάρουν την τελική απόφαση.
Σκηνοθεσία:
Ο Γιάννης Νταλιάνης ακολουθεί πιστά στη σκηνοθεσία του το μονόπρακτο του Τενεσί Ουίλιαμς. δίνοντας έμφαση, μέσω των σκηνικών, στο τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκει ο ίδιος ο συγγραφέας μέσα από το κείμενό του. Εξετάζοντας το ζητούμενο αυτό, η σκηνοθεσία είναι λιτή, καθώς παρουσιάζεται ως κεντρικό σημείο εξέλιξης της πλοκής το σαλόνι με κάποια έπιπλα στο σπίτι όπου διαμένει η γυναίκα. Σημαντικές πινελιές όπως η λάμπα φωτισμού της πολυθρόνας, ένα ποτήρι με κρασί και τα στημένα τραπουλόχαρτα στο κέντρο της τραπεζαρίας, μαγνητίζουν την προσοχή των θεατών. Επίσης, στο πίσω μέρος της σκηνής υπάρχει ένα περίγραμμα πόρτας αλλά και παραθύρων δείχνοντας την είσοδο του σπιτιού από όπου και μπαίνει ο άνδρας στην αρχή της πλοκής.
Μουσική- Φωτισμός:
Ο φωτισμός που χρησιμοποιείται είναι χαμηλός, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα εκτεταμένου κλίματος στα γεγονότα τα οποία ξεδιπλώνονται στα μάτια των θεατών αλλά αντίστοιχα και πιο έντονος δίνοντας έμφαση σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία της υπόθεσης. Το μουσικό κομμάτι καλύπτεται με την παραγωγή παλαιών τραγουδιών από ένα πικάπ βινυλίων μέσω της προσπάθειας του άνδρα να επαναπροσεγγίσει τη γυναίκα από τις αναμνήσεις του παρελθόντος, προσθέτοντας με αυτή την κίνηση μια όμορφη ακουστική νότα μουσικής στο θεατρικό κοινό.
More things to do:
Πρόκειται για μια παράσταση που δύσκολα θα μπορούσε να προσθέσει κάτι κάποιος, καθώς οι διάλογοι, η σκηνοθεσία αλλά και η ερμηνεία των ηθοποιών είναι τόσο όμορφα διατυπωμένοι που προβάλλουν διαχρονικά κοινωνικά μηνύματα στο κοινό. Μοναδικές ερμηνείες και μεγάλη συναισθηματική φόρτιση οδηγούν σε ένα άριστο αποτέλεσμα προκαλώντας το ενδιαφέρον, τον προβληματισμό και τις θετικές εντυπώσεις των θεατών!
Ο Παρφές, ένα σύγχρονο παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμό!
https://drive.google.com/file/d/1zLFShdPKltFxRmUst9YGvMQlgBzqXC3r/view?usp=sharing
Bonus tips:
Οι ημέρες και οι ώρες διεξαγωγής της παράστασης αποτελούν ένα πλεονέκτημα για όσους εργάζονται τις καθημερινές ή και αντίθετα ..καθώς υπάρχει η δυνατότητα προβολής της δύο ημέρες για τρεις συνεχόμενες εβδομάδες. Επιπροσθέτως, ο φιλόξενος και ζεστός χώρος του φουαγιέ του θεάτρου διαθέτει μίνι μπαρ ώστε να μπορέσετε να απολαύσετε την παράσταση παρέα με ένα ωραίο ποτήρι κρασί!
Θερμές ευχαριστίες στον υπέυθυνο προβολής της παράστασης κο Κωνσταντίνο Πλατή.
Συγγραφέας: Τενεσί Ουίλιαμς
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Νταλιάνης
Σκηνικά: Σπύρος Γκέκας
Κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Μουσική: Λευτέρης Διγώνης
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Παίζουν: Θωμάς Βούλγαρης, Δάφνη Σκρουμπέλου
Τιμές Εισιτηρίων:12€ (κανονικό), 8€ (ατέλειες, φοιτητικό, ανέργων)
Διάρκεια Παραστάσεων:
Από 4 Νοεμβρίου έως 26 Νοεμβρίου 2021
Πληροφορίες: Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 6460748
Παραστάσεις:Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00
Φωτογραφίες: Full Frame | Γιάννης Βολιώτης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασιλεία Κανάκη, Χρύσα Νταή
Πληροφορίες Χώρου: Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα 11472, 2106460748
Η Παναγιώτα Παπαδοπούλου γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και σπουδάστρια του τμήματος Μουσικών Σπουδών στο ΙΕΚ Δέλτα. Ασχολείται με τον εθελοντισμό, αγαπά και γράφει άρθρα για το θέατρο και παρακολουθεί το εργαστήριο Υποκριτικής & Σκηνοθεσίας στο Θέατρο των Αλλαγών.
Διαβάστε επίσης: Μαρία Μπαλούτσου: "Με τα παιδιά έχω μάθει να μην κάνω δηλώσεις, γιατί συνήθως τις λούζομαι!" Αποκλειστική συνέντευξη στο Fairytales!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου