Υπηρέτης δύο Αφεντάδων
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Kριτική θεατρικής παράστασης
Απρίλιος 2019
Της συντάκτριας Κβάσνιακ Άννας
Το Θέατρο Μακεδονικών Σπουδών φιλοξενεί φέτος μία από τις πολλές κωμωδίες του Carlo Goldoni. Με θεατρικό φόντο μια ιστορία αγάπης, ξεδιπλώνονται μπροστά μας, όλες οι συναισθηματικές μεταπτώσεις που, κατά διαστήματα, όλες οι σχέσεις βιώνουν. Και κάπου εκεί έρχεται να προστεθεί ο κεντρικός ήρωας, Τρουφαλντίνο, στην προσπάθειά του ν' αλλάξει τις εκάστοτε συνθήκες ζωής του. Μπλέκεται σ’ ένα γαϊτανάκι εξελίξεων μέσα από τις οποίες οι ποικίλες και περίεργες συμπτώσεις τον οδηγούν μοιραία σε κωμικές καταστάσεις, δοκιμάζοντας τα όρια και τις αντοχές του, τη στιγμή που και ο έρωτας χτυπάει και την πόρτα της δικής του καρδιάς.
Highlights:
Οι ακροβατικές κινήσεις ορισμένων ηθοποιών εντυπωσίασαν ευχάριστα το κοινό. Εντύπωση προκάλεσε η ηχητική υπόκρουση του νερού, στη σκηνή του Τρουφαλντίνο, κάνοντας ακόμα πιο ζωντανή την πτώση του… Ακόμη, πολύ ωραίο θέαμα ήταν η ξιφομαχία μεταξύ του Σίλβιο και της Μπεατρίτσε υποδυόμενη τον Φλορίντο.
Το νέο βιβλίο της συγγραφέα Σοφιάννας Παϊδούση
"Ο Παρφές" σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό (bullying)
είναι διαθέσιμο σε μορφή eBook!!!
Μπορείτε να δείτε το 6σέλιδο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ σε μορφή Pdf!
μπορείτε να δείτε προεπισκόπηση του βιβλίου εδώ!
Σύντομα και σε έντυπη μορφή από τις εκδόσεις Οσελότος!
Σύντομα και σε έντυπη μορφή από τις εκδόσεις Οσελότος!
Σκηνοθεσία:
Η σκηνοθετική επιμέλεια του Μιχάλη Σιώνα, να τοποθετήσει όλα τα σκηνικά και τους ηθοποιούς μέσα στη σκηνή για να γλιτώσει χρόνο, ήταν μεν αποδοτική αλλά, κατά κάποιο τρόπο, χαώδης και τραβούσε την προσοχή των θεατών, παρόλο που ήταν υποφωτισμένη.
Μουσική:
Η μουσική επιλογή του Αλέξανδρου Ιωάννου στο έργο ήταν live (πιάνο, ντραμς). Σε διάφορες σκηνές οι ήχοι ταίριαζαν ενισχύοντας την κωμικότητα, όμως ο ήχος ήταν αρκετά δυνατός, με αποτέλεσμα να είναι ενοχλητικός στους θεατές, κατά διαστήματα.
Κοστούμια:
Η ενδυματολογική επιλογή του Γιάννη Κατρανίτσα ήταν μέτρια, καθώς δε φάνηκε η ιταλική φινέτσα και ατμόσφαιρα της εποχής, τουλάχιστον, όχι σε όλους τους ρόλους.
Φώτα:
Ο Jörg Schuchardt καθόλη τη διάρκεια του έργου, δεν προέβη σε εναλλαγές στα φώτα, αλλά κράτησε ένα συγκεκριμένο τόνο που δεν κούρασε τους θεατές. Στις σκηνές όπου οι μνήμες του ήρωα στην παιδική του ηλικία αναζωπυρώνονται μέσα από τις δύσκολες καταστάσεις που έχει περιέλθει, φάνηκε και φωτιστικά, τονίζοντας την ευαισθησία του.
Ηθοποιοί:
Οι ηθοποιοί στους ρόλους τους ήταν πολύ καλοί. Η γρήγορη εξέλιξη της πλοκής τους έκανε μερικές φορές να παίζουν μ’ έναν ακατάστατο ρυθμό που δεν ήταν κολακευτικός και καμιά φορά ήταν παραπάνω αναπαραστατικός... Παρόλ' αυτά με την υποκριτική τους δεινότητα ξεχώρισαν τόσο ο Σιορ Πανταλόνε (Νίκος Ορτετζάτος) όσο και ο Τρουφαλντίνο (Θανάσης Ραφτόπουλος) για τις ακροβατικές κινήσεις του πάνω στη σκηνή. Μερικές φορές στο αδιέξοδο που έχει φτάσει ο κεντρικός ήρωας, το κοινό ταυτιζόταν με την τραγικότητά του και γινόταν πολύ συμπαθής. Ήταν πολύ πρωτότυπο κι αισθητικά όμορφο να μιλούν ορισμένοι ηθοποιοί με ιταλική προφορά.
Η κωμική ευφυΐα του C. Goldoni, δεν περνά απαρατήρητη, αφού συχνά στα συγγραφικά του κείμενα είναι εμφανή τα πνευματικά του νοήματα, ωστόσο η γρήγορη πλοκή του έργου και η συνεχής ροή σκέψεων των ηρώων, δε σου επιτρέπει χρονικά να τα επεξεργαστείς... Στη θεατρική παράσταση, ρίχνοντας μια προσεκτική ματιά, μπορείς να παρατηρήσεις το κοινωνικό προφίλ που επικρατούσε τον 18ο αιώνα στην Ιταλία, την πατριαρχία, τη θέση της γυναίκας, τις διάφορες κοινωνικές αντιλήψεις για το γάμο, ενώ δεν έλειπε «η τιμή» που για εκείνα τα χρόνια αποτελούσε περιουσία για τον άνδρα κάτι που με το πέρασμα των αιώνων έχει εξαφανιστεί. Αυτό που μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά είναι ότι η αγάπη, ως καθοδηγητικός φάρος, αποδιώκει κάθε συμφεροντολογικό σκότος.
More things to do:
Στο ξεκίνημα του έργου, ένας αφηγητής διάβαζε στα ιταλικά, ενώ δεν υπήρχαν υπότιτλοι μετάφρασης. Θα μπορούσαν, επίσης, να χρησιμοποιήσουν στους διαλόγους «την κελαρυστή κίνηση», που έχει χαρακτηριστικά η συγκεκριμένη γλώσσα. Μετά το τέλος της παράστασης, βλέπουμε τον Τρουφαλντίνο να τρώει μακαρόνια, όμως, ο τρόπος του προκάλεσε αποστροφή στο κοινό. Επιπρόσθετα, θα μπορούσαν να βάλουν κάποιο παραπέτασμα και να μην υπάρχουν όλοι οι ηθοποιοί με τα σκηνικά πάνω στη σκηνή ή ακόμη τα σκηνικά να έδειχναν, για παράδειγμα, το ξενοδοχείο, το σπίτι, την ταβέρνα, κ.τ.λ., να τοποθετούσαν καλύτερα τους θεατές τοπικά.
Bonus Tip:
Ο Μιχάλης Σιώνας γράφει σε σημείωμά του για την παράσταση: «Υπάρχει ένας ήχος, που μοιάζει να βγαίνει από τον αφαλό, από λίγο δεξιά του ίσως, ή άλλες φορές αριστερά, ή πολλές φορές από λίγο πιο κάτω. Ένας ήχος που το άκουσμά του μας κάνει να στέλνουμε το χέρι κοντά στην κοιλιά σα να θέλαμε να τον σταματήσουμε, απότομα, κι ωστόσο πάντα αργοπορημένα. Ένας ήχος που δεν λογαριάζει τη σοβαρότητα μιας συζήτησης ή κατάστασης, και που μάλιστα επιλέγει πολλές φορές ο άτιμος να κάνει αισθητή την παρουσία του την χειρότερη στιγμή, στις παύσεις, στα κενά. Απίστευτος ήχος πράγματι, μπλέκει τον άνθρωπο σε μπελάδες, παρεξηγήσεις, αστείες καταστάσεις, μπερδέματα. Και το κακό είναι ότι γι’ αυτόν που πεινάει είναι εκεί ακόμα κι όταν δεν ακούγεται στον έξω κόσμο. Ο «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» ίσως είναι αυτός ο ήχος αυτοπροσώπως. Το γουργουρητό της κοιλιάς».
Σημείωμα Σκηνοθέτη
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές || Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας,
Μουσική: Αλέξανδρος Ιωάννου, Κίνηση: Έντγκεν Λάμε, Φωτισμοί: Jörg Schuchardt, Μάσκες-Κατασκευή μασκών: Μάρθα Φωκά, Βοηθός σκηνογράφου: Ελένη Κανακίδου, Βοηθοί σκηνοθέτη: Σταυρούλα Κουλούρη, Ευτυχία Σπυριδάκη, Βοηθός σκηνογράφου: Ελένη Κανακίδου, Φωτογράφιση παραγωγής: Τάσος Θώμογλου, Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren
Hθοποιοί:
Hθοποιοί:
Λίλα Βλαχοπούλου (Μπριγκέλλα), Γιώργος Δημητριάδης (Ντοττόρε), Χρήστος Διαμαντούδης (Σερβιτόρος), Θανάσης Δισλής (Σερβιτόρος), Στεφανία Ζώρα (Κλαρίσσα), Γεωργία Κυριαζή (Σερβιτόρος), Ειρήνη Κυριακού (Σμεραλντίνα), Φανή Ξενουδάκη (Σερβιτόρος), Νίκος Ορτετζάτος (Πανταλόνε), Τίμος Παπαδόπουλος (Σίλβιο), Θανάσης Ραφτόπουλος (Τρουφαλντίνο), Τάσος Ροδοβίτης (Καμαριέρης, Σερβιτόρος), Άννα Σωτηρούδη (Μπεατρίτσε), Γιάννης Τσεμπερλίδης (Φλορίντο), Άννυ Τσολακίδου (Αχθοφόρος)
ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΕΜΣ)
Πρεμιέρα: Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 18:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ: Γενική είσοδος: 5€
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Κανονικό εισιτήριο: 10€ (Θέσεις πλατείας)
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Θέσεις εξώστη, Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων)
ΣΑΒΒΑΤΟ & ΚΥΡΙΑΚΗ: Κανονικό εισιτήριο: 13€ (Θέσεις πλατείας)
Κανονικό εισιτήριο: 10€ (Θέσεις εξώστη)
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7€ (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω)
ΑΝΕΡΓΟΙ: (για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ)
Δωρεάν - Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή (για περιορισμένο αριθμό θέσεων)
Απαιτείται τηλεφωνική κράτηση θέσεων
ΑΤΕΛΕΙΕΣ: Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών.
ΑΜΕΑ: Δωρεάν
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ: 5€
Δάσκαλοι-Καθηγητές: 10€
Οπλίτες θητείας, Υπάλληλοι ΥΠΠΟΑ: 5€ (Ισχύει για όλες τις παραγωγές του Κ.Θ.Β.Ε. συμπεριλαμβανομένου του Παιδικού-Βρεφικού-Εφηβικού Έργου)
Στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων: 8€ (Ισχύει για όλες τις παραγωγές του Κ.Θ.Β.Ε. συμπεριλαμβανομένου του Παιδικού-Βρεφικού-Εφηβικού Έργου)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλα τα εκπτωτικά εισιτήρια (Φοιτητικά, Άτομα άνω των 65, Πολύτεκνοι, Δάσκαλοι, Καθηγητές) ισχύουν μόνο με την αγορά των εισιτηρίων από τα ταμεία του ΚΘΒΕ.
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΤΑΜΕΙΑ ΚΘΒΕ (Τ.2315 200 200) | VIVA.gr | Τ. 11876
ΏΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΜΕΙΩΝ ΚΘΒΕ:
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου): Δευτέρα: 8.30- 15.30
Τρίτη έως Κυριακή: 8:30 - 21:30
Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους: Δευτέρα, Τετάρτη & Σάββατο: 10:00 - 15:30
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00 - 14:00 & 17:30 - 20:00
Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2): Τετάρτη έως Κυριακή: 16:30 - 21:30
Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη): Τετάρτη έως Κυριακή: 16:30 - 21:30
Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr |Τ. 2315 200 200
Η Άννα Κβάσνιακ γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει καταγωγή από την Πολωνία. Σπούδασε Ανθοκομία και Αρχιτεκτονική Τοπίου στην Άρτα. Ασχολείται με την συγγραφή ποιημάτων και ιστοριών. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε επίσης: Η κυρία Επιθεώρηση, κριτική θεατρικής παράστασης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου