"Θα γίνω η Μήδεια –
κανείς δε μαρτυρεί για τον μάρτυρα"
Tης συντάκτριας Παναγιώτας Παπαδοπούλου
Ένας άνθρωπος, ως μάρτυρας του μύθου, ενσαρκώνει πολλές προσωπικότητες ηρώων σε μια αρχαία τραγωδία του Ευριπίδη η οποία συνθέτει, υπό τη μουσική συνοδεία ενός βιολιού, μια μοναδική παράσταση με βαθιά νοήματα και έντονη ερμηνεία μόνο για τρεις προβολές στο θέατρο Άβατον. Ο λόγος φυσικά για τη Μήδεια, την πασίγνωστη πρωταγωνίστρια των Αργοναυτών, γυναίκα του Ιάσωνα και ηγέτιδα στην εκστρατεία για το χρυσόμαλλο δέρας της οποίας η ιστορία έμεινε αξέχαστη ανά το πέρασμα των αιώνων.
Η σκηνή του θεάτρου Άβατον μετατρέπεται στον βασικό χώρο για την απόδοση του θρυλικού μύθου κατά τον οποίο ξεδιπλώνονται τα ιστορικά γεγονότα περνώντας σημαντικά μηνύματα περί δικαιοσύνης και περί καταπίεσης των γυναικών εκείνης της εποχής, μέσα σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, εξηγώντας, παράλληλα, τη δύναμη του έρωτα αλλά και της εκδίκησης. Ίσως, τελικά, ο έρωτας μιας γυναίκας που κάνει τα πάντα για χάρη του αγαπημένου της προσώπου, μπορεί να πληγώσει ή να κάνει κακό οδηγώντας την στις πιο σκοτεινές πλευρές του εαυτού της αλλά και στην τελική απάντηση που ψάχνει για να λυτρωθεί: θα έπρεπε απλώς να υπάρχει αγάπη.
Συντελεστές:
Ο Σταύρος Μόσχης αποδίδει με μοναδικό τρόπο τις οπτικές γωνίες θεών, ηρώων και υπηκόων του παλατιού, αποδίδοντας με τρομερή σαφήνεια, ένταση αλλά ταυτόχρονα και σαρκαστικό χιούμορ, τα γεγονότα της υπόθεσης. Αντιπροσωπεύοντας τα λόγια και τις πράξεις των αρχαίων θεών, με βαρύτητα εκείνων του Θεού Έρωτα, μας οδηγεί στην εξέλιξη των συμβάντων λαμβάνοντας τη θέση της κύριας ηρωίδας, της Μήδειας και κάνοντας, με αυτόν τον τρόπο, το κοινό να κατανοήσει τον πόνο αυτής της γυναίκας αλλά και την πάλη της για απελευθέρωση μέσω της εκδίκησης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή ερμηνεία με δύναμη ψυχής και κορυφώσεις απόδοσης των κεντρικών χαρακτήρων, που αφήνει το κοινό αληθινά εντυπωσιασμένο.
Σκηνοθεσία:
Η σκηνοθεσία χαρακτηρίζεται από λιτότητα, καθώς ο κύριος πρωταγωνιστής αφηγείται και αναπαριστά την εξέλιξη της πλοκής σφουγγαρίζοντας κατά τη διάρκεια των γεγονότων, φορώντας ένα κίτρινο αδιάβροχο παλτό, άλλοτε τρώγοντας ένα μήλο και άλλοτε μιλώντας σε ένα μικρόφωνο. Η ιδιαίτερη διαμόρφωση της σκηνοθεσίας, μέσω πρωτότυπων ιδεών, αντανακλά θετικά στο κοινό, προσδίδοντας μια μορφή φυσικότητας και απλότητας στη ροή των δρώμενων κατά την αφήγησή τους.
Μουσική - Φωτισμός:
Σημαντικό παράγοντα φυσικά αποτελεί και η μουσική συνοδεία του Γιώργου Μαγαλιού, μέσω ενός βιολιού που χαρίζει όμορφες μουσικές νότες κατά τη διάρκεια της παράστασης μαγνητίζοντας τα βλέμματα και την προσοχή των θεατών. Ο φωτισμός περιλαμβάνει συνεχείς εναλλαγές και διαμορφώνεται σε έντονο και αντίστοιχα σε χαμηλό, ανάλογα με τη βαρύτητα της κορύφωσης των γεγονότων.
Ο Παρφές, ένα σύγχρονο παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμό!
https://drive.google.com/file/d/1zLFShdPKltFxRmUst9YGvMQlgBzqXC3r/view
More things to do:
Πρόκειται για μια παράσταση που αναμφίβολα περιέχει ιδιαίτερα στοιχεία και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μουσικοθεατρικό αποτέλεσμα, χωρίς να χρειάζεται κάποιο επιπρόσθετο στοιχείο στη διαμόρφωσή της για να ολοκληρωθεί. Το ταλέντο των πρωταγωνιστών αντανακλάται ικανοποιητικά στην απόδοση του θεατρικού αυτού έργου "χρωματίζοντας" με μια πρωτοτυπία αλλά και ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ταπεραμέντο τη σκηνή του θεάτρου Άβατον, αφήνοντας έτσι τους θεατές απαράμιλλα γοητευμένους.
Ιδανικά η συγκεκριμένη παράσταση, όντας άκρως απολαυστική, θα χρειαζόταν περισσότερες από τρεις μόνο ημέρες προβολής, ώστε να γίνει εφικτή η παρακολούθησή της από μεγαλύτερο εύρος κοινού.
Bonus tips:
Το οικονομικό εισιτήριο της παράστασης αλλά και η βολική τοποθεσία του θεάτρου, είναι ένα στοιχείο που ευνοεί σημαντικά μικρούς αλλά και μεγάλους στην παρακολούθησή της.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σύλληψη – Ερμηνεία: Σταύρος Μόσχης
Σκηνοθεσία: Αναστασία Μπάρκα
Δραματουργία: Αναστασία Μπάρκα – Σταύρος Μόσχης
Μουσική – Ηχητικό περιβάλλον: Γιώργος Μαγαλιός
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου – Θεοδώρα Σαρρή
Φωτισμοί: Αναστασία Μπάρκα
Φωτογραφίες: Χρύσα Γούτου
Trailer: Ανθούλα Αηδώνη
Σχεδιασμός αφίσας: Άγγελος Ελεύθερας
Σχεδιασμός προγράμματος – Σκίτσα:
Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου
Εκτέλεση Παραγωγής: Exitus Ομάδα Θεάτρου
Επικοινωνία: Νατάσα Παππά
*Το κείμενο της παράστασης είναι βασισμένο στην τραγωδία του Ευριπίδη, Μήδεια, σε μετάφραση Γ. Χειμωνά, κατόπιν ευγενικής παραχώρησής της από τον Θ. Χειμωνά.
Η Παναγιώτα Παπαδοπούλου γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και σπουδάστρια του τμήματος Μουσικών Σπουδών στο ΙΕΚ Δέλτα. Ασχολείται με τον εθελοντισμό, αγαπά και γράφει άρθρα για το θέατρο και παρακολουθεί το εργαστήριο Υποκριτικής & Σκηνοθεσίας στο Θέατρο των Αλλαγών.
Διαβάστε ακόμα: Το Fairytales προτείνει... «Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ» σε περιοδεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου