Η ηθοποιός, ποιήτρια και νοσηλεύτρια, Ελένη Γκουτζίνα, είναι η πρώτη... «Καλεσμένη σε φόνο» από το Fairytales, (Χορηγός Επικοινωνίας) για χάρη της... Agatha Cristie και της Θεατρικής Ομάδας PROduction PROject, στο Θέατρο «Χώρος Τέχνης Ασωμάτων», με πρώτο πιάτο ενός αστυνομικού θρίλερ, μια αποκλειστική συνέντευξη στον δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση, με θεματικές, μεταξύ άλλων, για... τους δολοφόνους και τις πράξεις τους, την κάθαρση στο θέατρο, τη γλώσσα της ποίησης, την προσωπική και επαγγελματική ηθική, το «παραγωγικό άγχος»... των σκηνοθετών της παράστασης και τα αστυνομικά μυθιστορήματα των νεανικών χρόνων, γιατί... «είναι πρόκληση να ζωντανέψω στη σκηνή έναν χαρακτήρα ιδιαίτερο, που διψούσε να ενσαρκωθεί και να περπατήσει πάνω στη σκηνή, να μιλήσει με τους άλλους χαρακτήρες και ν' αγαπηθεί...»
• Aν ο δολοφόνος ήταν ένα αγαπημένο σας πρόσωπο, πώς θ’ αντιδρούσατε;
Αγαπάμε έναν άνθρωπο στην ολότητά του. Δε θα επικροτούσα ποτέ μία πράξη σαν κι αυτή του δολοφόνου, ακόμα κι αν το πρόσωπο αυτό ήταν κάποιος δικός μου. Θα προσπαθούσα, όμως, να κατανοήσω τα βαθύτερα αίτια εντοπίζοντας την «πηγή του κακού». Άλλωστε, η κάθαρση για τον καθένα επέρχεται στο τέλος, όπως μας διδάσκει και το θέατρο.
• Βρίσκεστε σε μία τράπεζα την ώρα μιας ληστείας και ο ληστής, μετά από συμπλοκή, αιμορραγεί. Είστε, εκτός και των άλλων και νοσηλεύτρια. Ποια θα ήταν η επαγγελματική και προσωπική σας αντίδραση, με βάση και την ηθική και τη συνείδησή σας;
Αγαπάμε έναν άνθρωπο στην ολότητά του. Δε θα επικροτούσα ποτέ μία πράξη σαν κι αυτή του δολοφόνου, ακόμα κι αν το πρόσωπο αυτό ήταν κάποιος δικός μου. Θα προσπαθούσα, όμως, να κατανοήσω τα βαθύτερα αίτια εντοπίζοντας την «πηγή του κακού». Άλλωστε, η κάθαρση για τον καθένα επέρχεται στο τέλος, όπως μας διδάσκει και το θέατρο.
• Πώς συνδέεται η ποίηση με το θέατρο στη ζωή
σας και ποιες ανάγκες ικανοποιεί το καθένα
ξεχωριστά;
Η γλώσσα της ποίησης έχει την ανάγκη να μιληθεί, να συνδιαλλαγεί. Το νόημά της αποκτά το πραγματικό του μέγεθος, όταν ερμηνευτεί κατάλληλα. Κάθε ποίημα θέτει μία ερώτηση και φέρει μία απάντηση. Ομοίως, το θέατρο, εξ ορισμού θέτει προβληματισμούς και προσφέρει απαντήσεις μέσα από τη «συνδιαλλαγή» με το κοινό. Ο έμμετρος λόγος, ως γνωστόν, αποσπάστηκε από το αρχαίο δράμα. Προσωπικά, η ποίηση και το θέατρο είναι η ανάγκη μου για τη διπολική, όπως θα τη χαρακτήριζα, δημιουργικότητα, την ειλικρινή ψυχοσωματική έκφραση του είναι μου, με σκοπό τη δημιουργία δεσμού εμπιστοσύνης με το κοινό-δέκτη. • Βρίσκεστε σε μία τράπεζα την ώρα μιας ληστείας και ο ληστής, μετά από συμπλοκή, αιμορραγεί. Είστε, εκτός και των άλλων και νοσηλεύτρια. Ποια θα ήταν η επαγγελματική και προσωπική σας αντίδραση, με βάση και την ηθική και τη συνείδησή σας;
Επαγγελματική και προσωπική συνείδηση, αποτελούν ένα και το αυτό. Ως Έλενα και ως νοσηλεύτρια, σκοπός είναι η προάσπιση και διατήρηση της υγείας και της ακεραιότητας κάθε ανθρώπου και έμβιου όντος. Η ηθική μου και ο όρκος που έδωσα με την απόκτηση του πτυχίου μου, θα με ωθούσαν να συνδράμω, ακόμα και με αυτοθυσία, στη διάσωση του ληστή. Οι λειτουργοί υγείας, στο σύνολό τους, δε διαχωρίζουν φύλο, φυλή, παράταξη και πράξεις. Υπάρχει ο κλάδος της δικαιοσύνης στον οποίο θα βρισκόταν υπόλογος ο καθείς για την όποια αξιόμεμπτη πράξη του.
Αξίζει να επισημάνω, αρχικά, ότι οι σκηνοθέτες μου είναι άτομα με πρωτόγνωρη στωικότητα! Τόσο η κ. Ρουμελιώτη όσο και ο κ. Μαυράς, όλ' αυτά τα χρόνια συνεργασίας μας, μία έκφραση χρησιμοποιούν προς το άτομό μου: «ξε-αγχώσου»! Ένα παραγωγικό «άγχος» που πηγάζει από την ανάγκη μου να φτάσω όσο πιο κοντά στις προσδοκίες τους όσο και στις προσδοκίες του κοινού μας, που μας τιμά με την παρουσία του. Δε θα έλεγα ότι εντόπισα δυσκολίες στον ρόλο μου αλλά προκλήσεις. Προκλήσεις, που στόχο είχαν να μπορέσω να ζωντανέψω στη σκηνή έναν χαρακτήρα ιδιαίτερο και που όπως φάνηκε μέσα από το κείμενο ακόμα, διψούσε να ενσαρκωθεί και να περπατήσει πάνω στη σκηνή, να μιλήσει με τους άλλους χαρακτήρες και ν' αγαπηθεί. Τις προκλήσεις αυτές τις αντιμετώπισα με πολλή συζήτηση και αντιπαραθέσεις μπροστά σ' έναν καθρέφτη δουλεύοντας τον ρόλο μου.
• Διαβάζατε έργα της Αγκάθα Κρίστι στα νεανικά σας χρόνια; Αν ναι, ποια είναι τ’ αγαπημένα σας και ποια είναι η κοινή συνισταμένη τους;
Το νέο βιβλίο της συγγραφέα Σοφιάννας Παϊδούση
"Ο Παρφές" σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό (bullying)
είναι διαθέσιμο σε μορφή eBook!!!
Μπορείτε να δείτε το 6σέλιδο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ σε μορφή Pdf!
μπορείτε να δείτε προεπισκόπηση του βιβλίου εδώ!
Σύντομα και σε έντυπη μορφή από τις εκδόσεις Οσελότος!
• Ποια είναι η πιο συχνή προτροπή των σκηνοθετών του έργου στο πρόσωπό σας και ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες του ρόλου σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;Σύντομα και σε έντυπη μορφή από τις εκδόσεις Οσελότος!
Αξίζει να επισημάνω, αρχικά, ότι οι σκηνοθέτες μου είναι άτομα με πρωτόγνωρη στωικότητα! Τόσο η κ. Ρουμελιώτη όσο και ο κ. Μαυράς, όλ' αυτά τα χρόνια συνεργασίας μας, μία έκφραση χρησιμοποιούν προς το άτομό μου: «ξε-αγχώσου»! Ένα παραγωγικό «άγχος» που πηγάζει από την ανάγκη μου να φτάσω όσο πιο κοντά στις προσδοκίες τους όσο και στις προσδοκίες του κοινού μας, που μας τιμά με την παρουσία του. Δε θα έλεγα ότι εντόπισα δυσκολίες στον ρόλο μου αλλά προκλήσεις. Προκλήσεις, που στόχο είχαν να μπορέσω να ζωντανέψω στη σκηνή έναν χαρακτήρα ιδιαίτερο και που όπως φάνηκε μέσα από το κείμενο ακόμα, διψούσε να ενσαρκωθεί και να περπατήσει πάνω στη σκηνή, να μιλήσει με τους άλλους χαρακτήρες και ν' αγαπηθεί. Τις προκλήσεις αυτές τις αντιμετώπισα με πολλή συζήτηση και αντιπαραθέσεις μπροστά σ' έναν καθρέφτη δουλεύοντας τον ρόλο μου.
• Διαβάζατε έργα της Αγκάθα Κρίστι στα νεανικά σας χρόνια; Αν ναι, ποια είναι τ’ αγαπημένα σας και ποια είναι η κοινή συνισταμένη τους;
Λάτρης των αστυνομικών μυθιστορημάτων μυστηρίου από τα μικρά μου χρόνια, διάβασα αρκετά από τα έργα της Αγκάθα Κρίστι. Ξεχωρίζω δύο: «Δέκα μικροί Νέγροι» και «Έγκλημα στο Όριεντ εξπρές» (τα οποία αργότερα, φυσικά, τα έπαιξα και ως pc games!). Κοινές συνισταμένες των έργων της, είναι οι χαρακτήρες οι οποίοι κατηγορούνται για ειδεχθή εγκλήματα και δεν μπορεί να τους συμπονέσει κανείς καθόλου εύκολα. Πάντα θα υπάρχει ένας χαρακτήρας, εμφανής ή αφανής, που θα λειτουργεί ως «τιμωρός/ανακριτής», με σκοπό να επιφέρει τη λεγόμενη κάθαρση για λογαριασμό του/των νεκρών. Επίσης, ο τρόπος γραφής της, η δομή της πλοκής, που δεν επιτρέπει στον αναγνώστη να υποψιαστεί το δολοφόνο, προσάπτοντας «ευθύνες» για το/τα εγκλήματα σε όλους τους χαρακτήρες του έργου (ως τώρα μόνο η κόρη της Αγκάθα κατάφερνε ν' ανακαλύπτει τον δολοφόνο με prima vista ανάγνωση). Εν κατακλείδι, τα έργα της συνολικά κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη ως την τελευταία παράγραφο!
«Καλεσμένοι σε Φόνο»
Παραστάσεις:10-19 Μαϊου (Εκτός Δευτέρας & Τρίτης)
Ώρες: 21.00 (Παραστάσεις Σαββάτου 18/5 18.15 & 21.00)
Διάρκεια: 90’ με διάλειμμα 10’
Παίζουν: Αρετή Φάκαρη, Κέλυ Βεκρή, Σοφία Σηφάκη, Θανάσης Μπίστικας, Ania Dec, Έλενα Γκουτζίνα, Φανή Δαούλα, Νάνσυ Γιαννούκου, Μαρίλη Σιγαλού, Παντελής Χατζηιωάννου, Δημήτρης Μαξούρης
Φωτογραφίες: KATERINA VASILEIADOU
Εισιτήρια: 10€ κανονικό, 8€ φοιτητικό, 5€ για ανέργους & ατέλειες
Κρατήσεις θέσεων : 2118009838, 6907381248
Νίκος Κολίτσης
Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Φιλολογίας-ΑΠΘ),
με μεταπτυχιακό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
Αριστούχος Δημοσιογραφίας, με σπουδές Φωτογραφίας.
Συγγραφέας, κριτικός θεάτρου (για παιδιά & ενήλικες), κινηματογράφου & λογοτεχνίας, με συνεργασίες
με έντυπο-ηλεκτρονικό τύπο πανελλαδικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου