Κυριακή 8 Ιουλίου 2018

Μπέρμπον με χάπια

«Μπέρμπον με χάπια»
«Χώρος τέχνης Ασωμάτων», Θησείο

Κριτική θεατρικής παράστασης
Ιούνιος 2018

Τoυ δημοσιογράφου Νίκου Κολίτση


«Έτσι πρέπει να είναι ο άντρας, σαν τον Μάρλο Μπράντον»
«Για όλες τις κάψες της γυναίκας λειτουργούσε σαν πυροσβεστήρας»

Αν είστε λάτρης του ουίσκι (και ειδικά του μπέρμπον), ασφαλώς  θα πρέπει να γνωρίζετε ότι «όλα τα μπέρμπον είναι ουίσκι, αλλά δεν είναι ουίσκι όλα τα μπέρμπον». Επειδή, ως… alcohοl free στο Fairtytales, είμαστε οι πλέον ακατάλληλοι για να σας διαφωτίσουμε επί του θέματος, ζητήσαμε βοήθεια και… χάπια, από τους ειδικούς στο θέατρο «Χώρος Τέχνης Ασωμάτων» στο Θησείο, μέσω της κωμωδίας «Μπέρμπον με χάπια», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Ρουμελιώτη (και διασκευή) & Γιώργου Μαυρά.

Το έργο είναι βασισμένο στο σενάριο «Play it again, Sam» του μοναδικού Woody Allen και παρουσιάστηκε από τη Θεατρική Ομάδα «PROduction PROject», υπό την καθοδήγηση της Θ.Ο. «Ρακοσυλλέκτες», σε συνεχείς sold out παραστάσεις, γεγονός που καταδεικνεύει, σ’ ένα βαθμό, την επιτυχία του επιτεύγματος. 



«Είμαι η μόνη γυναίκα στην Αμερική που δε χρειάζομαι διατροφή»
«Δεν ήξερα ότι την ακαταστασία τη λένε τώρα σκηνοθεσία»

Αυτή είναι η τρίτη, για την ακρίβεια, θεατρική παραγωγή του «PROduction PROject», σε μόλις δύο θεατρικές χρονιές, με τη συμμετοχή ανθρώπων κάθε ηλικίας, που επιλέγονται να διδαχθούν από τους Ρακοσυλλέκτες, Γιώργο Μαυρά (ηθοποιό και σκηνοθέτη) & Κων/να Ρουμελιώτη (ηθοποιό, σκηνοθέτη & θεατρική συγγραφέα), «στοιχεία της υποκριτικής αλλά κυρίως το πώς δουλεύει μια ομάδα μέσα από πειθαρχία, ομαδικό πνεύμα, φαντασία, αντιμετώπιση δυσκολιών και όλ’ αυτά με χιούμορ και γνώσεις μέσα από το πρίσμα της τεχνικής Ivanoff». Το τελικό επιστέγασμα είναι το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης, με αποδέκτη το αθηναϊκό κοινό. Απώτερος σκοπός παραμένει, πάντως, η απορρόφηση των πιο ταλαντούχων στη θεατρική ομάδα Ρακοσυλλέκτες ως μόνιμα μέλη.


«Δεν πρέπει να διαχωρίζεται από τη μάνα, ό, τι αρέσει στη μάνα πρέπει ν’ αρέσει και στο παιδί»

«Εγώ δεν έχω δικηγόρο. -Έχεις δικηγόρο. Έχεις τη μάνα σου, το ίδιο είναι».

Στα του έργου και πάλι, ο καυστικός και δεικτικός Woody Allen, διαχρονικός στο πέρασμα των χρόνων και ιδιαίτερα αγαπητός στο ελληνικό κοινό, για τις cine δημιουργίες του, σατυρίζει, με όχημα τη χαμηλή αυτοπεποίθηση των ανδρών -που έχουν, όμως, χολιγουντιανά πρότυπα-, τη δυσκολία προσέγγισης των δύο φύλων στη σύγχρονη κοινωνία. Η αναζήτηση του εαυτού μέσα από τον Άλλο, η αντίστοιχη του άλλου μέσα από τον εαυτό, το αδιέξοδο των σχέσεων, η ακατανίκητη νομοτέλεια της ανθρώπινης ύπαρξης, όλα γίνονται αντικείμενο (αυτο)σαρκασμού από τους πρωταγωνιστές της καθημερινότητας στην Ελλάδα… και στην Αμερική. 

O Στηβ 35 χρονών, κριτικός κινηματογράφου, μόλις χώρισε και θέλει να ξαναφτιάξει τη ζωή του. Σύμμαχοί του: ο Μάρλον Μπράντο, ένα φιλικό ζευγάρι και τα χάπια του. Απέναντί του: η πρώην και η μάνα του. 5 υποψήφιες ερωμένες κάνουν τη ζωή του άνω-κάτω. Μέσα απο φαντασιώσεις, όνειρα, παρεξηγήσεις και τραγελαφικές καταστάσεις, ο Στηβ θα τα καταφέρει; 


Highlights: η Ελληνίδα μάνα, ακόμα και στην Αμερική, η… αναμενόμενη συναυλία του Φλωρινιώτη στη Νέα Υόρκη, η χαλβαδόπαστα,  οι σουρεαλιστικές υπερβολές του κειμένου, που αντανακλούν στις αντιδράσεις των χαρακτήρων, οι ευφυείς ατάκες, σήμα κατατεθέν του σπουδαίου δημιουργού, Woody Allen, οι, ουκ ολίγες, απολαυστικές κωμικές στιγμές, που συμπαρέσυραν το ετερόκλητο κοινό… στην ενθουσιώδη «sold out» κερκίδα, η σκωπτικότητα και ο διάχυτος αυτοσαρκασμός, οι φρέσκιες ερμηνείες των ηθοποιών της «σχολής», ο, άμεσος και έμμεσος, σχολιασμός των διαπροσωπικών σχέσεων, τα θέλω και τα πρότυπα που αναπτύσσουν σήμερα τα δύο φύλα, με όλα τα παρεπόμενα στερεότυπα και ταμπού, που καθρεφτίζονται κυρίως στον ψυχισμό του ανδρών

«Πρέπει το κράτος ν’ απαγορεύει τις άδειες στους ψυχαναλυτές το καλοκαίρι»
«Από μικρός είχα τάση στην ανωμαλία. Όλα τα παιδιά συμπαθούσαν την Κοκκινοσκουφίτσα κι εγώ συμπαθούσα το λύκο»

Κείμενο-Σκηνοθεσία:  Γιώργος Μαυράς & Κωνσταντίνα Ρουμελιώτη (και διασκευή)


«Θέλεις να τη ρωτήσω τίποτα άλλο; -Ναι, πόσους οργασμούς έχει στο λεπτό;»

«Εγώ θα έκοβα όχι μόνο το αυτί μου αλλά και το αυτό μου»

Ηθοποιοί: Παντελής Χατζηιωάννου, Θανάσης Μπίστικας, Φανή Δαούλα, Αρετή Φάκαρη, Κων/νος Σβόλης, Κέλυ Βεκρή, Έλενα Γκουτζίνα, Νάνσυ Γιαννούκου, Βίκυ Ληξουργιώτη, Άννα Παπαγιάννη & Annia Dec
οι ηθοποιοί της παράστασης επέξειξαν αξιόλογες υποκριτικές δεξιότητες, μακράν του μέσου όρου -αναφορικά με τα δεδομένα της παράστασης, από την αρχή του στησίματός της, μέχρι το τελικό στάδιο της παραγωγής και της προβολής της- και «κέρδισαν» με το σπαθί τους το χειροκρότημα αλλά και… το πτυχίο τους, με τo top-3 του Fairytales… for older kids, να κερδίζουν ο πρωταγωνιστής Παντελής Χατζηιωάννου (μπορεί ν’ αποτελέσει στο μέλλον, με ανάλογη δουλειά και συνέπεια, μία ιδιαζόντως ευφυή κωμική persona), η Κέλυ Βεκρή και η Φανή Δαούλα, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι και όλοι οι υπόλοιποι (άνδρες και γυναίκες) δεν ερμήνευσαν τους ρόλους τους με περισσή διάθεση και… αγωνιστικό πνεύμα

Iδανικό Soundtrack: 


«Η τελευταία μου απόπειρα δεν έπεισε κανέναν,
γιατί κατάπια δυο κουτιά με χάπια πολυκαιρισμένα
κι όταν κατέφτασαν γιατροί με πέντε πλύσεις του στομάχου
οι συγγενείς μου οι στενοί μου `παν 
'Δεν είσαι του θανάτου και κοιμήσου κι άντε πνίξου'.

Κι έκανα ξανά το βλάκα για να ονειρευτώ, 
ένα κόλπο τελευταίο ρεαλιστικό 
Κι έκανα ξανά το θύμα, για όλα φταίω εγώ, 
για να φτάσω στο μοιραίο περιστατικό να χαθώ...
'Και κοιμήσου κι άντε πνίξου'»

Σταμάτης Μεσημέρης: «Η τελευταία απόπειρα», Lp «Aπόδραση», 1991


«Ξέχνα όλες τις βλακείες για σχέσεις, ο κόσμος όλος είναι γεμάτος ωραία κορίτσια»
«Μπορείς να πηγαίνεις με γυναίκες απ’ όλες τις ράτσες. -Για σκυλιά μιλάμε;»

Moυσική, Κοστούμια, Σκηνικά, Φώτα: 
τα σκηνικά, επί της μικρής σκηνής, απόπνεαν μια αίσθηση ερασιτεχνισμού (γεγονός αναπόφευκτο, αναλογικά με το concept και τη φιλοσοφία της θεατρικής παραγωγής, όπως αυτή δημιουργείται εκ των όντων), ενώ για τα κοστούμια φρόντισαν οι ίδιοι οι ηθοποιοί σε μια diy προσέγγιση
οι μουσικές επιλογές ήταν συμβατές με το περιεχόμενο της παράστασης, ενώ τα φώτα δεν ήταν πάντα εύκολο ν’ ακολουθούν τους ηθοποιούς, εντός και εκτός σκηνής, που, σε πολλές περιπτώσεις, αλώνιζαν κάθε γωνιά… του γηπέδου

More things to do: 
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι συμμετοχές για όσες και όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο project των Ρακοσυλλεκτών, είτε για πρώτη φορά είτε ξανά, τον προσεχή Σεπτέμβριο, για τις επόμενες θεατρικές παραγωγές, οπότε όσοι πιστοί προσέλθετε στο χώρο διεξαγωγής: «Χώρος Τέχνης Ασωμάτων» -η θεατρική έδρα των Ρακοσυλλεκτών στο Θησείο- (ΗΣΑΠ ΘΗΣΕΙΟ)


«Τι κάνεις αύριο βράδυ; -Αυτοκτονώ»
«Μην ανησυχείς, δε θα κάνω σκηνές, απλώς θ’ αυτοκτονήσω»

Βonus tips: 

Το πρωτότυπο κείμενο του Woody Allen, αποτέλεσε σενάριο της ταινίας «Play it again, Sam», (1972), σε σκηνοθεσία Herbert Ross, με τη διαχρονικότητά του να συμπυκνώνεται στο «Ιt's still the same old story, the fight for love and glory»
το promo video trailer της παράστασης:


Credits: 

στην ιδιοκτήτρια του πολυχώρου, Αliki Peterson, για την άμεση ανταπόκριση και επικοινωνία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Send us you CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Follow me on Social Media!

Subscribe to our mailing list

* indicates required