Του συντάκτη Γιώργου Αντωνιάδη
Τη Δευτέρα, στις 5 Ιουλίου 2021, παρευρέθηκα στη συνέντευξη τύπου του ΚΘΒΕ στο «Café Θέατρο», το οποίο βρίσκεται στην ταράτσα του Βασιλικού Θεάτρου. Η εκδήλωση διεξήχθη σε κλίμα ήρεμο, χαλαρό κι αισιόδοξο. Ανάμεσά μας υπήρχαν ηθοποιοί, δημοσιογράφοι αλλά και άτομα που ασχολούνται με τα καλλιτεχνικά δρώμενα.
Ξεκινώντας την εκδήλωση, η Διευθύντρια του ΚΘΒΕ αναφέρθηκε στη δυσκολία του χειμώνα που βίωσε η Ελλάδα, λόγω της πανδημίας και ειδικότερα τα θέατρα. Δε γίνονταν παραστάσεις, αφού οι ειδικές συνθήκες δεν το επέτρεπαν. Παρ' όλα αυτά, η λύση βρέθηκε. Μέσω του διαδικτύου, παίχθηκαν πολλές όμορφες και ποιοτικές παραστάσεις, οι οποίες ωστόσο δεν έμοιαζαν και πολύ με τις αντίστοιχες δια ζώσης. Όπως αναφέρθηκε και αργότερα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, έλειπε ο «τρίτος χαρακτήρας», ο οποίος δεν είναι άλλος από το κοινό.
"Ελένη" |
Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στη δυναμική επαναφορά του ΚΘΒΕ στον χώρο του θεάματος. Οι θεατές αλλά και όλοι οι ενδιαφερόμενοι, θα μπορούν να απολαύσουν την «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, τις «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα και το «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα», του Ευγένιου Ο’Νηλ, σε σκηνοθεσία του Θανάση Σαράντου.
Διανύουμε ιδιαίτερες στιγμές, αφού οι συνθήκες είναι δύσκολες και χρειάζεται να υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις στον χώρο του θέματος. Η πανδημία κατάφερε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο είναι αναγκαίο να διεξάγονται οι παραστάσεις, χωρίς αυτό, όμως, να πτοεί το ΚΘΒΕ. Έτσι, το φετινό καλοκαίρι θα φιλοξενηθούν 3 Φεστιβάλ ταυτόχρονα, τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στη Βόρεια Ελλάδα. «Θα δράσουμε χωρίς να σημαίνει τίποτα η πανδημία», έκανε αναφορά ο Διευθυντής καλλιτεχνικού θεάματος, τονίζοντας το όραμα και τις δυνατότητες του ΚΘΒΕ. Συνάμα, με αισιόδοξο τόνο, μας έδωσε να καταλάβουμε ότι το ΚΘΒΕ είναι έτοιμο να προχωρήσει, με πίστη κι αντοχή στις ικανότητές του, προσμένοντας τελικά την επιτυχία.
"Το Ταξίδι μιας Μεγάλης Μέρας μέσα στην Νύχτα" |
Όσο αναφορά στην Ελένη του Ευριπίδη, επισημάνθηκε η ποιότητα και η καινοτομία της, φέρνοντας νέα στοιχεία στο κλίμα της παράστασης. Τονίστηκε ότι όλοι οι ηθοποιοί είναι απολύτως ικανοί, έχουν πάθος και ήθος και μπορούν να φέρουν σε πέρας το δύσκολο έργο του ρόλου τους. «Η καινοτομία είναι κάτι που θα μαγέψει τον καθένα και την καθεμία ξεχωριστά, αφού ως κύριο μέλημα της παράστασης είναι να δημιουργηθεί το μέλλον σε βάθος», αναφέρθηκε μεταξύ άλλων.
Η ποιότητα του έργου θα είναι εκπληκτική και ιδιαίτερα ανεβασμένη, ειδικά αυτή τη δύσκολη εποχή που διανύουμε. Ο χρόνος της πανδημίας, έδωσε τη δυνατότητα στους ηθοποιούς να μελετήσουν τον ρόλο αλλά και τη μουσική επένδυση του έργου, έχοντας ως αποτέλεσμα την πλήρη ενσάρκωση αυτού που έχουν να φέρουν σε πέρας.
Όσο αναφορά στις Όρνιθες του Αριστοφάνη, ο σκηνοθέτης του έργου δήλωσε ότι το έργο είναι αρκετά εμπλουτισμένο με καινούργια στοιχεία, έχοντας ως κύριο γνώμονα την ποιότητα και την καινοτομία. Η παράσταση πέρυσι απέσπασε σπουδαίες κριτικές από το κοινό, ακόμα κι αν την είδαν λίγοι τελικά.
Πολλές παραστάσεις έμειναν στο «ψυγείο», όπως ειπώθηκε. Δεν κατάφεραν να δουν το φως της δημοσιότητας, κυρίως λόγω της πανδημίας. Αυτό, όμως, δε στέκεται εμπόδιο στους ταλαντούχους σκηνοθέτες και στους εκπληκτικούς ηθοποιούς, οι οποίοι με πείσμα, υπομονή κι επιμονή, επιδιώκουν το καλύτερο για τον τρίτο χαρακτήρα, τον θεατή.
"'Ορνιθες" |
Αναφορικά, τέλος, με τα διοικητικά και οικονομικά του ΚΘΒΕ, μας έγινε γνωστό ότι ήδη από την αρχή της πανδημίας, τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης των εργαζομένων, έχοντας λιγότερα από 10 κρούσματα ανά την επικράτεια. Τα έξοδα του ΚΘΒΕ ήταν μειωμένα, ενώ υπήρχε ένα χαρακτηριστικά μεγάλο πλεόνασμα στα ταμεία του. Το ΚΘΒΕ «δε χρωστάει ούτε ευρώ», ακούσαμε ξανά και ξανά να λένε οι υπεύθυνοι, εμβαθύνοντας στις αξίες και τα πιστεύω του οργανισμού.
Από το Φεβρουάριο μέχρι σήμερα, το Θέατρο δεν αποτελεί «βάρος» για το κράτος. Με άλλα λόγια, δεν το επιβαρύνει καθόλου οικονομικά. Τα έξοδα του είναι ελάχιστα ως μηδαμινά, ενώ τα έσοδα αυξάνονται.
Από την δοθείσα συνέντευξη τύπου, επιβεβαιώθηκε η άποψή μου, ότι το ΚΘΒΕ προσφέρει με ποιότητα και σεβασμό στον θεατή, υψηλής ποιότητας θεάματα. Το προσωπικό είναι πάντα πρόθυμο να βοηθήσει τόσο τον θεατή, όσο και τον καλλιτεχνικά ανήσυχο, σε όποια απορία ή πρόβλημα κι αν προκύψει. Είναι σίγουρο, ότι κι αυτό το καλοκαίρι, θα μπορέσουμε να απολαύσουμε εξαιρετικά έργα σε πολύ καλές και λογικές τιμές.
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνος Αντωνιάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 31 Αυγούστου 2002. Έζησε στην Κρήτη κατά τα εφηβικά του χρόνια και από μικρός του άρεσαν η συγγραφή και ανάγνωση βιβλίων. Έχει γράψει πληθώρα διηγημάτων και άρθρων, τα οποία και διατηρεί στο προσωπικό του χρονολόγιο. Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα Erasmus+, ταξιδεύοντας στην Πολωνία και Ιταλία αντίστοιχα. Ομιλεί άπταιστα Αγγλικά και λίγα Ιταλικά, του αρέσει η μάθηση και η δημιουργία, ενώ χόμπι του είναι το σκάκι και η φωτογραφία. Eίναι φοιτητής πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Διαβάστε ακόμα:
Ο Παρφές, ένα σύγχρονο παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου