Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021

Ανδρομάχη Δαυλού: "Ο πραγματικός Έρωτας «παραμονεύει» και θέλει να δικαιωθεί"

Αποκλειστική συνέντευξη της ηθοποιού και σκηνοθέτριας Ανδρομάχης Δαυλού στο Fairytales 


Η ηθοποιός και σκηνοθέτης Ανδρομάχη Δαυλού, περιστρέφεται γύρω από τη "Σπείρα του Έρωτα", με οδηγό τη θεατρική αλήθεια, τη μουσική και το... Fairytales, αναζητώντας "τον ανθρώπινο δίαυλο επικοινωνίας. 

Άλλωστε,... "Χωρίς φαντασία, ο έρωτας δεν έχει καμιά τύχη. Η φαντασία θα σε ταξιδέψει παντού, δεν είναι μια κατάσταση. Είναι η ίδια η ανθρώπινη ύπαρξη. Ας τολμήσουμε να την αφήσουμε ελεύθερη..."

 «Έρωτας σημαίνει να ζεις μέσα στη φαντασία κάποιου άλλου», σύμφωνα με τον Ιταλό σκηνοθέτη, Μικελάντζελο Αντονιόνι. Σχολιάστε, συνδυαστικά και με τη θεατρική παράσταση «Η σπείρα του έρωτα».

«Η φαντασία είναι ιδιότητα της ψυχής και η ψυχή είναι αυτό που μας χαρίζει τη ζωή», λέει ο Μολιέρος στον μονόλογο της παράστασης. Η φαντασία θα σε ταξιδέψει παντού, δεν είναι μια κατάσταση. Είναι η ίδια η ανθρώπινη ύπαρξη. Χωρίς φαντασία, ο έρωτας δεν έχει καμιά τύχη. Ας τολμήσουμε να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη.

«Έρωτας είναι να αγαπάς τις ομοιότητες και αγάπη είναι να ερωτεύεσαι τις διαφορές», σύμφωνα με τον Αργεντινό ψυχοθεραπευτή, Χόρχε Μπουκάι. Σχολιάστε ομοίως.

Στη φύση τα ομώνυμα έλκονται και τα ετερώνυμα απωθούνται. Αν αυτό συνέβαινε στον έρωτα, οι σχέσεις θα ήταν ανιαρές.  Η ηρωίδα μας, αναζητώντας την ευτυχία, ερωτεύεται ένα ψέμα και αγαπάει μια κοινωνική αποκατάσταση προσπαθώντας να ανακαλύψει τον εαυτό της. Ο πραγματικός Έρωτας, όμως, «παραμονεύει» και θέλει να δικαιωθεί.  

«Ο έρωτας είναι μια μάχη χαμένη εκ των προτέρων», σύμφωνα με τον Γάλλο κριτικό λογοτεχνίας, Φρεντερίκ Μπεγκμπεντέ. Σχολιάστε ομοίως. 

…Ίσως… 

Στην παράστασή μας ο Έρωτας, μέσα από τη δυναμική κίνηση του κύκλου, που είναι η σπείρα, γίνεται η μόνη θετική ενέργεια για να πραγματοποιήσουμε ό,τι επιθυμούμε.


"Θα έπρεπε να υπάρχει η αγωγή του προφορικού λόγου στη βασική μας εκπαίδευση"


25 χρόνια στο ελληνικό θέατρο και την τηλεόραση. Ποιο εκτιμάτε ότι είναι το καλλιτεχνικό αποτύπωμα που έχετε αφήσει μέχρι σήμερα και ποιο αυτό που θα θέλατε να αφήσετε αντίστοιχα μετά από άλλα τόσα χρόνια;

Η θεατρική αλήθεια ταξιδεύει μέσα μου αναζητώντας τον ανθρώπινο δίαυλο επικοινωνίας. Μέσα από την παρατήρηση, αποτυπώνω τον κοινωνικό προβληματισμό, επιθυμώντας την αμφίδρομη ψυχική ανάταση παράστασης και κοινού.    

Στη θεατρική παράσταση ακούγονται θεατρικά κείμενα και ποιήματα των:

Σαπφούς – Αποστόλου Παύλου – Ζαν Ανούιγ (Jean Anouilh) –Κασσιανής (Κασία ή Εικασία ή Ικασία) – Βιτσέντζου Κορνάρου – Νικολάι Γκόγκολ (Nikolai Gogol) – Εντουάρντο Ντε Φιλίππο (Eduardo De Filippo) – Ουίλιαμ Σαίξπηρ (William Shakespeare) – Μολιέρου (Moliere) – Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν (Ludwig Van Beethoven) – Ευγένιου Ιονέσκο (Eugene Ionesko) – Φρίντα Κάλο (FridaKahlo) – Μπέρτολτ Μπρέχτ (Bertolt Brecht). 

Αν σας ζητούσε καθηγητής σας από τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, που έχετε αποφοιτήσει, να διαλέξετε ένα απ’ όλα αυτά για να... εξεταστείτε στο τέλος της χρονιάς, ποιο θα επιλέγατε και γιατί;

Θα επέλεγα τον μονόλογο του Ευγένιου Ιονέσκο, από το έργο «Ο βασιλιάς πεθαίνει». Η ηρωίδα κάνει έκκληση στον Ήλιο, να της φωτίσει την ψυχή για να συμφιλιωθεί με τον εαυτό της αλλά και με τους συνανθρώπους της.  


της Ανδρομάχης Δαυλού και του Άρη Γραικούση

στο Θέατρο Αλκμήνη

2ος χρόνος


Στη θεατρική παράσταση ακούγονται οι μουσικές συνθέσεις των: Κρίστοφ Β. Γκλουκ (Christoph Willibald Gluck) – Ρόμπερτ Σούμαν (Robert Schumann) – Ερίκ Σατί (Erik-Alfred Leslie Satie) – Γιάννη Κωνσταντινίδη – Ντομένικο Σκαρλάτι (Giuseppe Domenico Scarlatti) – Σεργκέι Σεργκέγεβιτς Προκόφιεφ (Sergei Sergeievich Prokofiev) – Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν (Ludwig Van Beethoven) – Ενρίκε Γρανάδος (Pantaleon Enrique Joaquin Granados), καθώς και Αρχαϊκή & παραδοσιακή μουσική. Παίζετε φλάουτο. Ποια μουσική σύνθεση θα μπορούσατε να τη φανταστείτε με συνοδευτικό το φλάουτο στην ενορχήστρωση; Aλήθεια, γιατί διαλέξατε αυτό το μουσικό όργανο;

Θα επέλεγα τη σονάτα σε ντο ματζόρε, του Ντομένικο Σκαρλάτι, για τον αλέγκρο χαρακτήρα της και το «Ορφέας & Ευρυδίκη», του Κρίστοφ Β. Γκλουκ, για τον ρομαντισμό του.

Θυμάμαι η μητέρα μου μου είχε χαρίσει ένα παιδικό βιβλίο με όλα τα όργανα της ορχήστρας, που είχε μαζί κι ένα σαρανταπεντάρι δισκάκι. Μόλις άκουσα το φλάουτο να κελαηδάει, το ερωτεύτηκα.


Ο Παρφές, ένα σύγχρονο παραμύθι για τον σχολικό εκφοβισμό!

    Πατήστε εδώ!

                                     
                                                                         Συγγραφέας: Σοφιάννα Παϊδούση
Ηλικία: από 4 ετών
Σελίδες: 80
Είδος: Print Book, Fairytale, Picture book, full color
Τόπος & Χρόνος έκδοσης: Αθήνα, Ιούλιος 2019

Παραγγείλτε το βιβλίο του Παρφέ, στη μοναδική τιμή των 9,99 € και κερδίστε αυτόματα: 
↝Το αντίστοιχο eBook του Παρφέ, (αξίας 4.90 €)
↝Την ηχογραφημένη αφήγηση της ιστορίας  (αξίας 1 €)
↝Ιδιόχειρη αφιέρωση της συγγραφέα

→Super προσφορά: 
Τα δύο βιβλία 18 €, τα τρία 24€!!!
Για παραγγελίες στο: Facebook: @oparfes
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ για το βιβλίο (κριτικές & συνεντεύξεις):
https://oparfes.blogspot.com
Για να δείτε το ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:

              https://drive.google.com/file/d/1zLFShdPKltFxRmUst9YGvMQlgBzqXC3r/view?usp=sharing


Διδάσκετε εκτός από υποκριτική και ορθοφωνία. Θα έπρεπε η ορθοφωνία να διδάσκεται στα σχολεία; Nαι ή όχι και γιατί;

Ασφαλώς και θα έπρεπε να υπάρχει η αγωγή του προφορικού λόγου στη βασική μας εκπαίδευση. Η επικοινωνία μας θα γινόταν  καλύτερη και η μοναδική ελληνική γλώσσα θα αναδείκνυε περισσότερο την ομορφιά της.

Ποια είναι σήμερα η θέση της γυναίκας και ποια είναι αντίστοιχα η σχέση της με τον έρωτα -συγκριτικά με τα χρόνια της εφηβείας σας, για παράδειγμα-, θέματα που πραγματεύεται η θεατρική παράσταση στην οποία παίζετε και σκηνοθετείτε;

Ο πολύπλευρος ρόλος της γυναίκας έχει γίνει, πλέον, αποδεκτός και στις κοινωνικές και στις προσωπικές της επαφές. Δυστυχώς, όμως, η γυναίκα εξακολουθεί, κάποιες φορές, να αντιμετωπίζεται με ρατσιστική και κακοποιητική διάθεση.

Ο άγουρος εφηβικός έρωτας της ηρωίδας μου, την οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές, ευτυχώς όμως, απαλλαγμένη από τα στερεότυπα, μπορεί να αναζητήσει και να βρει τον έρωτα, όταν αισθανθεί ώριμη μέσα από τις εμπειρίες της. 


"Χωρίς φαντασία, ο έρωτας δεν έχει καμιά τύχη"


Πρόσφατα κάνατε outing περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης που βιώσατε στο παρελθόν. Ποια ανάγκη σας οδήγησε να το κάνετε και πώς το έχετε διαχειριστεί από τότε μέχρι σήμερα; Πού μπορεί να φτάσει το κίνημα #metoo;

Ο μοναδικός λόγος που αναφέρθηκα σε προσωπικό περιστατικό, ήταν για να υποστηρίξω τα θύματα των επιθέσεων. Όσες περισσότερες αναφορές γίνονται, δυναμώνουν το κίνημα του #metoο κι έτσι αυξάνεται η ελπίδα ότι θα εξαλειφθούν οι κακοποιητικές συμπεριφορές από άνθρωπο σε άνθρωπο.  

Αν ο μουσικός Άρης Γραικούσης σας ζητούσε να... αντικαταστήσετε το πιάνο του στην παράσταση με άλλο μουσικό όργανο, για λόγους ανωτέρας βίας, τι θα διαλέγατε και γιατί; Ποιο άλλο μουσικό όργανο θα ταίριαζε στις μουσικές συνθέσεις που έχει επιλέξει ο ίδιος στην παράσταση αλλά και στον ίδιο ως μουσικό;

Το πιάνο είναι ένα μοναδικό όργανο που δύσκολα μπορείς να το αντικαταστήσεις, ειδικά όταν ο ερμηνευτής είναι τόσο καταπληκτικός και καταρτισμένος, όπως ο Άρης Γραικούσης. 

Αν έπρεπε να αντικαταστήσω το πιάνο, η εναλλακτική μου επιλογή θα ήταν μια μικρή κλασική ορχήστρα.    

 

                                             Νικος Κολίτσης 

                                 (Αρχισυντάκτης)


Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής 
(Τμήμα Φιλολογίας-ΑΠΘ), 
με μεταπτυχιακό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. 
Αριστούχος Δημοσιογραφίας, με σπουδές Φωτογραφίας. 
Συγγραφέας, κριτικός θεάτρου (για παιδιά & ενήλικες), κινηματογράφου & λογοτεχνίας, με συνεργασίες
με έντυπο-ηλεκτρονικό τύπο πανελλαδικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Send us you CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Follow me on Social Media!

Subscribe to our mailing list

* indicates required