Κυριακή 5 Απριλίου 2020

Σπασμένο Γυαλί- Κριτική θεατρικής παράστασης

Σπασμένο Γυαλί
Θέατρον Αριστοτέλειον, Θεσσαλονίκη
Φεβρουάριος 2020

Της συντάκτριας Άννας Κβάσνιακ 


Ο Άρθουρ Μίλλερ, μέσα από το «Σπασμένο Γυαλί», θέτει στο θεατρικό του μικροσκόπιο κοινωνικής φύσης ζητήματα. Με επίκεντρο τη διαχρονικότητα, ζουμάρει κάθε φορά, άλλοτε με κατεύθυνση από το γενικό (κοινωνία) στο ειδικό (άτομο) και αντίστροφα, κάνοντας τους θεατές άμεσους αποδέκτες των αναπόφευκτων και αναπάντεχων αλληλεπιδράσεων που συμβαίνουν. Η ταλάντευση που δημιουργείται έχει άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις. Με φόντο το κυνήγι των Εβραίων από τον Χίτλερ, να εξαπλώνεται ως πύρινη λαίλαπα στον κόσμο, οι ήρωες του έργου έρχονται αντιμέτωποι με τους φόβους τους, τις επιθυμίες τους καθώς και τον άλλο τους εαυτό (alter ego), που αναδύεται εν μέσω των σκοτεινών καιρών.  


Σκηνοθεσία: 
Η σκηνοθεσία, δια χειρός της Άσπας Καλλιάνη, κατάφερε να δημιουργήσει ένα σκηνικό στο οποίο μπόρεσε να ξετυλιχθεί η πλοκή του έργου. Δόθηκε η πρέπουσα σημασία στις πιο σημαντικές σκηνές (αναπηρία της Σύλβια, θάνατος του συζύγου της, εξευτελισμός των Εβραίων). Το πολυσήμαντο αυτού του έργου διακρίνεται και σε επιμέρους τομείς (ενδοοικογενειακή βία, αποξένωση, φόβος, κοινωνικά ταμπού) τα οποία δίχως ν' απωλέσουν την αξία τους, εν τέλει τοποθετούνται σε δεύτερο πλάνο, αναδύοντας τη διαλεκτική σχέση μεταξύ τους.  


Ηθοποιοί: 
Ο υποκριτικός παλμός των πρωταγωνιστών της παράστασης ήταν καθηλωτικός και εξαιρετικός μέχρι το τέλος. Η διανομή των ρόλων αποδείχτηκε πολύ εύστοχη, με τον κάθε ηθοποιό να λάμπει δια της ερμηνείας του. Η καλλιτεχνική απόδοση όλων των διαφορετικών χαρακτήρων πάνω στον θεατρικό καμβά του Μίλλερ, δημιούργησε διάφορα κι εναλλασσόμενα συναισθήματα κατά τη διάρκεια του έργου (γέλιο, μελαγχολία, προβληματισμούς).  

                                     
                                         Συγγραφέας: Σοφιάννα Παϊδούση
Ηλικία: από 4 ετών
Σελίδες: 80
Είδος: Print Book, Fairytale, Picture book, full color
Τόπος & Χρόνος έκδοσης: Αθήνα, Ιούλιος 2019

Παραγγείλτε το βιβλίο του Παρφέ, στη μοναδική τιμή των 9,99 € και κερδίστε αυτόματα: 

  • Το αντίστοιχο eBook του Παρφέ, (αξίας 4.90 €)
  • Την ηχογραφημένη αφήγηση της ιστορίας  (αξίας 1 €)
  • Ιδιόχειρη αφιέρωση της συγγραφέα
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
oparfes@gmail.com


Μπορείτε να δείτε το ανανεωμένο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
σε μορφή Pdf!


Σκηνικά: 
Δεδομένου ότι διανύουμε «θεατρικά», την πιο σκοτεινή περίοδο και υπό το βάρος της σκιάς του Χίτλερ, από τον οποίο κατά διαστήματα ακουγόταν ένα μέρος των ομιλιών του, αναδεικνύεται η πινελιά του Μανόλη Παντελιδάκη, ο οποίος  φαίνεται ν' αποτυπώνει, με τον πιο ανάγλυφο τρόπο, τη συμμετοχή των σκηνικών σ’ αυτήν την αποπνικτική και βαριά ατμόσφαιρα. Εντύπωση και ρίγη συγκίνησης σκόρπισε το λευκό παραπέτασμα που κατά διαστήματα φωτιζόταν ισχνά, δείχνοντας την ταπείνωση που υπέστησαν οι Εβραίοι.


Κοστούμια:
Η ενδυματολογική επιμέλεια της Ντένης Βαχλιώτη στο έργο, πέρα από την άψογη τοποθέτηση (1938), αντικατοπτρίζει έμμεσα τον συναισθηματικό κόσμο των ηρώων, το επαγγελματικό τους υπόβαθρο, ακόμα και η ομιλία τους, εναρμονιζόταν με τα παραπάνω, προσφέροντας άνευ δυσκολίας μια γενική εικόνα του προφίλ τους. 


Μουσική: 
Ο Κωστής Κοντός δεν έντυσε το θεατρικό έργο με ιδιαίτερη μουσική, όμως, στις διάφορες σκηνές ακούγονταν ήχοι, όπως γυαλιά που σπάνε, ήχος ρολογιού, jazz μουσική, η θάλασσα, τα πουλιά, ο ήχος της σειρήνας ασθενοφόρου, προκαλώντας άλλοτε στιγμές αγωνίας και στενοχώριας κι άλλοτε στιγμές αγαλλίασης και ηρεμίας.

Φώτα: 
Η επιμέλεια φωτισμού, από τον Βασίλη Κλωτσοτήρα, κατά την διάρκεια του έργου, με χρήση διαφορετικών επιλογών (κόκκινο, πορτοκαλί, γαλάζιο, προβολείς, σκιές, συσκότιση), υποβοήθησε να λειτουργήσουν όλα ως έντονοι συναισθηματικοί παλμοί μέσα από τον ενδόμυχο κόσμο των ηρώων. Οι τελευταίοι ήρθαν αντιμέτωποι με τη ρευστότητα των εξελίξεων, εντείνοντας μεν το «τραγικώς υπάρχειν» αλλά εξάγοντας και μια ρομαντική ρωγμή μέσα από το σκληρό και γκρίζο πεζοδρόμιο της ζωής, από το οποίο δεν άργησε να φυτρώσει το άνθος του έρωτα.



Δίνοντας κυριολεκτική σημασία στον τίτλο του έργου, πολύ ορθά ο Άρθουρ Μίλλερ χαρακτηρίζει τις κάθε είδους σχέσεις ως "σπασμένο γυαλί". Κοινωνικοί και οικογενειακοί δεσμοί τίθενται βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα στη δίνη της καθημερινότητας που τείνει να καταπιεί κάθε αγνό συναίσθημα, πρόθεση, σκέψη… Τα διάφορα κοινωνικά φαινόμενα, καθορίζουν και ορισμένες στάσεις συμπεριφοράς οι οποίες φαίνεται να ενσαρκώνονται ανάλογα από την οπτική των πραγμάτων του καθενός… Μήπως, τελικά, οι σχέσεις είναι τόσο εύθραυστες και είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας μας ή του στείρου ενδιαφέροντός μας; Κι όταν αναπόφευκτα δημιουργούνται οι ρωγμές, δε μένει παρά το αδιέξοδο του χωρισμού και η χάραξη μιας νέας πορείας…

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ  
Συγγραφέας: Άρθουρ Μίλλερ
 Σκηνοθεσία: Άσπα Καλλιάνη 
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Μουσική: Κωστής Κοντός 
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου 
Γραφιστική επιμέλεια: Πέτρος Παράσχης
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη 
Διάρκεια παράστασης : 120΄
Πρωταγωνιστούν: 
Γιάννης Βούρος 
Παναγιώτα Βλαντή
Χάρης Σώζος
Βάσω Γουλιελμάκη
Ελίνα Μάλαμα

 

Η  Άννα Κβάσνιακ γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, ενώ έχει καταγωγή από την Πολωνία. Σπούδασε Ανθοκομία & Αρχιτεκτονική Τοπίου στην Άρτα. Ασχολείται με τη συγγραφή ποιημάτων και ιστοριών. Ζει κι εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Send us you CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Follow me on Social Media!

Subscribe to our mailing list

* indicates required