Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Αγγελική Ξένου: "Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν με τον “κόσμο” μέσα στα χέρια τους, εμείς μεγαλώσαμε “μέσα” στον κόσμο!"

Aποκλειστική συνέντευξη της Αγγελικής Ξένου στο Fairytales και στον δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση

Η Αγγελική Ξένου μετακομίζει σ' ένα "Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα", με το... φορτηγό του Fairytales και εν μέσω "σκουπιδιών" δημιουργικής ανακύκλωσης, "διακοσμεί", με τη φαντασία της -και με μια αποκλειστική συνέντευξη στον δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση-, το χώρο, με "ανακυκλώσιμες" θεματικές, μεταξύ άλλων, για τους ήρωες των παιδικών χρόνων, την κοινωνική συμπεριφορά, την εικονική πραγματικότητα, το "απαγορευμένο" επάγγελμα του ηθοποιού, τη δημιουργία και το ταλέντο, τα παιδιά και τις παιδικές παραστάσεις, την ξενιτιά και την αισθητική των Γάλλων, τις κριτικές, το διεθνές εργατικό κίνημα, το περιβάλλον της μήτρας, την ιστορία των σκουπιδιών, τη συνδικαλιστική δράση των ηθοποιών, τον Ιστορικό Υλισμό, την πολιτική στο θέατρο και τη Δημοτική Υιοθεσία Αδέσποτων ζώων, γιατί... "τα πάντα είναι πολιτική στον πολιτισμό". Διαφωνεί κανείς;

~ Ο ήρωας των παιδικών μου χρόνων ήταν ο Αστερίξ! Αν γεννιόμουν σήμερα, τον Αστερίξ πάλι θα διάλεγα. 
~  Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν με τον “κόσμο” μέσα στα χέρια τους, εμείς μεγαλώσαμε “μέσα” στον κόσμο. Τα παιδιά, μετά το 2000, σχεδόν με το που γεννιούνται, μαθαίνουν τον κόσμο μέσα από μια οθόνη. Αυτομάτως, λοιπόν, βλέπουμε μια διαφοροποίηση στη διαμόρφωση της συνείδησης και της κοινωνικής συμπεριφοράς. Ακόμα και η φαντασία των νέων ανθρώπων είναι διαφορετική. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε αμερικανικό πανεπιστήμιο, οι νέοι άνθρωποι, όταν φαντάζονται τον εαυτό τους σ' ένα χώρο, “βλέπουν” το σώμα τους στον χώρο σαν να είναι σε μια σκηνή ή οθόνη, δηλαδή δεν φαντάζονται τον εαυτό τους μέσα στο σώμα τους, όπως κάνουν οι άνθρωποι των προηγούμενων γενιών! Η ειδοποιός διαφορά, κατά τη γνώμη μου, είναι η εικονική πραγματικότητα.





~ Εύχομαι το επάγγελμα του ηθοποιού να μην απαγορευτεί ποτέ στην Ελλάδα, γιατί τότε θα σημαίνει ότι περνάμε σε πολύ σκοτεινούς καιρούς. 
Προσωπικά, μόνο δουλειά γραφείου δεν έχω κάνει κι ούτε θα μπορούσα να κάνω ποτέ. Όταν αγαπάς αυτό που κάνεις, είναι πάντα δημιουργικό. Λατρεύω τους ταλαντούχους εργαζόμενους σε όλα τα επαγγέλματα. Χρειάζεται ταλέντο να οδηγείς ταξί, ταλέντο να σερβίρεις, να καθαρίζεις σκάλες, να διδάσκεις, να κάνεις επιστημονική έρευνα,...

~ Η πρώτη μου δουλειά στο θέατρο ήταν σε παιδική παράσταση. Έπεσα κατευθείαν στα βαθιά, που λέμε στο χώρο, γιατί τα παιδιά είναι αδίστακτα στην κρίση τους. Αυτές τις εξετάσεις τις πέρασα επιτυχώς! Δε μου έχει γίνει πρόταση να σκηνοθετήσω παιδική παράσταση. Θα μου άρεσε, πάντως, πολύ . 



Tο νέο βιβλίο της συγγραφέα 
Σοφιάννας Παϊδούση 
"Ο Παρφές" σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (bullying)
 είναι διαθέσιμο σε μορφή eBook!!!
Μπορείτε να δείτε το 6σέλιδο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ σε μορφή Pdf!

μπορείτε να δείτε προεπισκόπηση του βιβλίου εδώ!

~ Κάτι γίνεται σιγά-σιγά ως προς το θέμα της ανακύκλωσης. Προσωπικά, προσέχω να διατηρώ καθαρό το περιβάλλον, πετώντας τα ανακυκλώσιμα υλικά στους ειδικούς κάδους και χρησιμοποιώντας περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις μου. Επίσης, μια δημιουργική μέθοδος ανακύκλωσης είναι να φτιάχνουμε μικροέπιπλα, μικρές χειροποίητες κατασκευές και κοσμήματα από υλικά που νομίζουμε ότι είναι σκουπίδια, όπως κορδέλες, υπόλοιπα υφασμάτων, κούτες και ρολά από χαρτιά κουζίνας. 
~ Αν ανακοίνωνα στους δικούς μου ότι θα κυνηγούσα το θεατρικό μου όνειρο στο εξωτερικό και θα ήταν για κάτι καλύτερο στη δουλειά μου, νομίζω πως θα χαίρονταν, όσο δύσκολο κι αν είναι να φεύγει το παιδί στα ξένα. Γιατί, να μη γελιόμαστε, η ξενιτιά, όσο ωραία κι να είναι, δεν παύει να είναι πικρή. Θα έφευγα μόνο αν υπήρχε πρόταση για κάποια συγκεκριμένη δουλειά. Αν με ρωτάτε σε ποια χώρα θα ευχόμουν να είναι, βάζω πρώτα τη Γαλλία, γιατί μου αρέσει η αισθητική των Γάλλων.
~ Δεν έχω κανένα παράπονο από τις μέχρι τώρα κριτικές που έχουν γραφτεί για μένα, όπως επίσης από την αγάπη των συναδέλφων μου και κυρίως την αποδοχή του κοινού. 
Οι δικοί μου είναι σταθεροί μαρξιστές-λενινιστές που υποστηρίζουν το Κ.Κ.Ε. Εγώ είμαι κοινωνίστρια, με πιο αναρχικές ιδέες και επίσης πιστεύω στη συμμαχία με το Κ.Κ.Ε. Οι αντιρρήσεις μου σε ορισμένα θέματα δεν αφορούν στον ταξικό εχθρό και γι' αυτό δεν τις εκθέτω ποτέ. Είναι τα ενδοοικογενειακά θεματάκια που δεν είναι της παρούσης να λυθούν. Το μεγάλο πρόβλημα είναι το πισωγύρισμα του διεθνούς εργατικού κινήματος.



Αν μου διαθέταν απεριόριστο budget, θα κατασκεύαζα από ανακυκλώσιμα υλικά, αν και δεν έχω ιδέα με τι υλικά, το περιβάλλον της μήτρας. 
Η αγωνιστική και συνδικαλιστική δράση των ηθοποιών, δυστυχώς, είναι πολύ κατώτερη των περιστάσεων. Έχω υπάρξει παλιότερα και σύμβουλος στη Διοίκηση του Σ.Ε.Η.., αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Σήμερα χρειάζεται να πείσουμε τους νέους ηθοποιύς ότι η τέχνη της Υποκριτικής είναι και Επιστήμη και Επάγγελμα. Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε όλοι το χρέος μας ν' αγωνιστούμε για τα κεκτημένα των προηγούμενων ετών και να διεκδικήσουμε τα περισσότερα που μας αξίζουν. Όσο για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, ακόμα δε μου έχει γίνει πρόταση από τη Λαϊκή Συσπείρωση. Είναι η μόνη παράταξη που θα με τιμούσε η συνεργασία.
~ Δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να βλέπω πολλές παραστάσεις. Φέτος κατάφερα ν' απολαύσω την ερμηνεία του Θανάση Παπαγεωργίου στην παράσταση “Εγώ ο Μάρκος Βαμβακάρης”. Βέβαια, η σκηνοθεσία δεν ανήκει σε "νέο" σκηνοθέτη, θα μου πείτε. Θα σας πω, όμως, πως εκτιμώ πολύ τη δουλειά της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Είναι από τις πιο άξιες της γενιάς μας.
~ Ο Άρθουρ Σοπενχάουερ είχε πει: «Η ζωή είναι ένα τεράστιο θέατρο, όπου παίζεται η ίδια τραγωδία με διαφορετικούς τίτλους». Θεωρώ ότι ήταν ένας ενδιαφέρων φιλόσοφος, παρ' όλα αυτά, η κοσμοθεωρία του, όμως, δε με βρίσκει σύμφωνη. Έχω γαλουχηθεί να ερευνώ την πραγματικότητα σύμφωνα με τις αρχές του Ιστορικού Υλισμού. Η Ιστορία, λοιπόν, δεν επαναλαμβάνεται, αλλά διαγράφει εξελικτική πορεία.


~ Πολλά όνειρα ανθρώπων πετάχτηκαν σε κάδους σκουπιδιών στο κυνήγι της επιβίωσης ή χάρη της πλεονεξίας.
~ Όλα τα σκουπίδια κρύβουν μια ιστορία. Η πιο μικρή σκονίτσα που ταξιδεύει στο περιβάλλον αποτελούσε κάποτε μέρος ενός ζωντανού οργανισμού και στην ανασύνθεση μιας άλλης μορφής ζωής θ' αποτελέσει πάλι μέρος της. Η Ύλη έχει την ιδιότητα της μεταβολής. Ένας φυσικός θα σας το εξηγούσε ορθότερα. Όπως λέμε, από τη στάχτη μου θα ξαναγεννηθώ, έτσι και με τα όνειρα-σκουπίδια. Είναι αμφίρροπη η σχέση τους, σαν την Πραγματικότητα με τη Φαντασία που η μία τροφοδοτεί την άλλη.



~ Στο χέρι μας είναι να μην επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό το “ενδεχόμενο” της γενίκευσης της «εθελοντικής» συμμετοχής των επαγγελματιών ηθοποιών σε όλες τις θεατρικές παραστάσεις και της πληρωμής τους με κουπόνια super markets, για παράδειγμα, όπως δημοσιεύτηκε, πριν λίγο καιρό, στις εφημερίδες.
~ Εκ των πραγμάτων, το θέατρο είναι πολιτική πράξη. Τα πάντα είναι πολιτική στον πολιτισμό. Είναι έννοιες ομόρριζες. Στρατευμένη είναι και η "απολίτικη" τέχνη. Όμως, πολιτικό θέατρο δεν είναι αυτό που υψώνει μόνο τη γροθιά, αυτό είναι στείρα αγκιτάτσια χωρίς κανένα ιδεολογικό και αισθητικό ενδιαφέρον.
Aν γινόμουν Δήμαρχος Αθηναίων, με μοναδική αρμοδιότητα τ' αδέσποτα ζώα, θα περιόριζα το φαινόμενο κάνοντας Δημοτική Υιοθεσία.



~ Από τις 17 Μαρτίου ανεβάζουμε για λίγες παραστάσεις “Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα” (με το Fairytales Χορηγό Επικοινωνίας), τον νέο μονόλογο του Παναγιώτη Μέντη, που έγραψε ειδικά για την Ελένη Γερασιμίδου κι έχω την τιμή να σκηνοθετώ. Φυσικά και υπάρχουν παντού τέτοια "ανάκτορα". Σπίτια που δεν κατάφεραν ποτέ να τα ζήσουν οι άνθρωποι που τα έχτισαν με το αίμα της ψυχής τους. Μπορεί να γίνει σύνηθες από 'δω και πέρα, πάντως... 

Διαβάστε επίσης: Κωνσταντίνα Δαούτη: «Όταν βλέπω καλλιτέχνες που είναι ξενοφοβικοί, αυτόματα παύει να μ' ενδιαφέρει το έργο τους» (αποκλειστική συνέντευξη στον δημοσιογράφο Νίκο Κολίτση)

                                                    


Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Φιλολογίας-ΑΠΘ), 

με μεταπτυχιακό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. 

Αριστούχος Δημοσιογραφίας, με σπουδές Φωτογραφίας. 

Συγγραφέας, κριτικός θεάτρου (για παιδιά & ενήλικες), κινηματογράφου & λογοτεχνίας, με συνεργασίες 

με έντυπο-ηλεκτρονικό τύπο πανελλαδικά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Send us you CV: fairytalesbysofianna@gmail.com

Follow me on Social Media!

Subscribe to our mailing list

* indicates required